Arovo
Arovo ontwerpt en fabriceert serviesgoed en ander keramiek voor de grote winkelketens in Nederland en daarbuiten. De onderneming groeit snel, met als gevolg dat de toenmalige ERP-omgeving plus Excel tools tekortschoten om de grote hoeveelheden orders en verschepingen te kunnen volgen.
Het implementeren van nieuwe ERP-software werd als een te langdurig en
risicovol project beschouwd. Er diende een betere oplossing te worden bedacht.
Golden Value begon met een inventarisatiefase, waarbij samen met medewerkers van Arovo de
logistieke processen in kaart gebracht werden en de betrokken medewerkers, organisaties en
data geïnventariseerd.
Op basis hiervan is een uitgebreid en onafhankelijk rapport opgesteld. Dit kon dienen als
basis voor de ontwikkeling van de software. Onderdeel van dit rapport waren naast een
uitgebreide beschrijving van de processen tevens een datamodel, class diagram, use cases,
een procesdiagram, en mockups van de gebruikersomgeving.
Voor het nieuwe ordermanagementsysteem werd door ons een lean developmentproces voorgesteld
waarbij eerst een Minimum Viable Product (MVP) werd gebouwd om zo snel mogelijk de
uitdagingen van Arovo op te lossen. Latere uitbreidingen werden ook al voorgesteld. Door
deze strategie kon Arovo na zes maanden ontwikkeltijd al een eerste versie van het systeem
in gebruik nemen. Het systeem is daarna uitgebreid met een geavanceerde rapportgenerator met
PDF en Excel export.