Hoe is Golden Value ontstaan?

Over ons
4 MIN
SHARE

Onze geschiedenis, visie én toekomst (deel I van III)

We gaan in gesprek met Sebastiaan Alberts, founder Golden Value, en Reems Alberts, Managing Director Golden Value. In deze driedelige blogserie vertellen ze enthousiast over het ontstaan van Golden Value, leggen ze uit wat hun visie is en kijken we vooruit. En in deze eerste blog duiken we in de geschiedenis van Golden Value.

 
Laten we bij het begin beginnen. Golden Value was er natuurlijk niet ‘ineens’. Of eigenlijk wel. Het is maar net hoe je het bekijkt. En daar vertellen Sebastiaan en Reems ons in dit interview alles over. Want als veertienjarige je eigen onderneming starten en dan je vader vragen om je in te schrijven bij de KvK -omdat je zelf rechtmatig nog te jong bent- is bést bijzonder. En het typeert ook het karakter en de passie die Sebastiaan en Reems voor Golden Value hebben.

 

De geschiedenis in een notendop:

• Op zijn 14e begon Sebastiaan met base hosting en het bouwen van websites.
• Op zijn 16e kwam daar de succesvolle Gordon-webshop bij. (Denk aan alle merchandise rondom Gordon en de Toppers-concerten.)
• En al snel volgden andere kledingmerken waar Sebastiaan de webshops voor ontwikkelde.
• Tegelijkertijd startte hij een eigen social platform -nog voor het Hyves-tijdperk- genaamd H2U.
• De VOF is inmiddels opgericht en waar Sebastiaan de founder is, is Reems medeondernemer.
• Op zijn 18e mag hij een mooie opdracht voor het Wilhelmina Ziekenhuis in Nijmegen doen. Sebastiaan ontwikkelt speciale leersoftware voor cursisten en tekensoftware voor het zorgpersoneel, zodat zij gemakkelijk op een tablet aantekeningen kunnen maken in het EPD.
• Dan begint het balletje écht te rollen. Verschillende grote maatwerkopdrachten stromen binnen en deze pakt Sebastiaan freelance op.
• Ook broer Dennis, een hele goede ontwikkelaar, voegt zicht bij het team.
• Met z’n drieën worden ze medeaandeelhouder van een bedrijf dat specialistische software bouwt voor de containerscheepvaart.
• Daarnaast is Golden Value inmiddels een feit!
• Maar omdat ze zich niet én kunnen focussen op de containerscheepvaart én hun eigen bedrijf, stappen ze daar uit en gaat alle focus naar Golden Value.

 

Gewoon doen

Sebastiaan heeft zichzelf a l l e s aangeleerd. Door gewoon te doen. Het zelf ontdekken en vooral ook zelf te schrijven. Sebastiaan: “Ik wilde niet meeliften op bestaande systemen, maar software ontwerpen exact zoals ík dat wil. Mijn oog voor techniek is ontstaan vanuit passie. En daar was ik van jongs af aan al mee bezig. Het maken van eigen platformen of bouwen aan domotica voor in huis. En dan bedoel ik ook écht 100% zelf bouwen.” Reems vult aan: “Ik had destijds een eigen accountantspraktijk en werkte vanuit huis en altijd al met computers. Dat vonden mijn zoons reuze interessant en zo is hun passie voor de IT geboren.”

 

Niet tweaken, maar bouwen

“Ik heb altijd al toekomst gezien in het bouwen van maatwerk software. Want als er ‘iets’ mis is, kun je wel gaan tweaken, maar vaak is het beter om vanaf het fundament af aan alles opnieuw op te bouwen”, legt Sebastiaan ons uit.

 

Ruimte voor eigen groei

“Wat op mijn pad kwam, pakte ik op. De scheepvaartapplicatie groeide, maar Golden Value niet. Daarom stopten we hiermee en legde ik -samen met mijn broer en vader- de volledige focus op de groei van Golden Value.”

 
Toen kwam de eerste grote opdracht binnen: natuurhuisje.nl. Een mooi voorbeeld van goedkoop blijkt duurkoop. Én we namen tegelijkertijd onze eerst werknemer, Matthijs van Rietschoten, in dienst. “Deze applicatie draaide al op een platform, maar werkte niet naar wens. Nieuwbouw was de beste optie en dat vertrouwen kregen wij. Zo konden we samen serieus verbeterslagen maken voor dit vakantieplatform”, legt Reems uit. “Al snel volgde een opdracht van de NOS en daarmee groeide ook onze interesse en expertise in media. Dáár wilden we met het bedrijf naartoe. Platformen die door de massa worden gebruikt. Bijdragen aan iets waar veel mensen wat mee kunnen doen. We mochten ineens werken aan platformen waar miljoenen mensen mee werken. Zoals het herbouwde videoplatform van de NOS. Natuurlijk, dit soort opdrachten zijn een uitdaging. Want hoe ga je bijvoorbeeld om met software in combinatie met infrastructuur? Maar het zorgt er ook voor dat je veel dieper ingaat op de techniek. En dát is voor ons de echte -in positieve zin- uitdaging.” Sebastiaan vertelt dat hij er dan ook trots op is dat ze deze kennis nu allemaal in huis hebben. “Maatwerk mediasoftware begon een steeds groter deel uit te maken van onze activiteiten”

 
Wil je meer lezen? Bijvoorbeeld over de visie en toekomst van Golden Value en erachter komen of wij wel in die glazen bol kunnen kijken? Klik dan hier. Ben je benieuwd wat wij voor jouw media-uitdaging kunnen betekenen? We komen graag in contact!

Meer weten over hoe wij samenwerken met onze partners?
Vraag het Reems! Onze Managing Director.

 

STUUR REEMS EEN BERICHT