Over de toekomst van Golden Value en mediasoftware

Over ons
4 MIN
SHARE

Onze geschiedenis, visie én toekomst (deel III van III)

We gaan in gesprek met Sebastiaan Alberts, founder Golden Value, en Reems Alberts, Managing Director Golden Value. In deze driedelige blogserie vertellen ze enthousiast over het ontstaan van Golden Value, leggen ze uit wat hun visie is en kijken we vooruit. En in deze derde blog kijken we naar de toekomst van Golden Value en mediasoftware.

We kunnen niet in een glazen bol kijken. Maar natuurlijk wél praten over hoe wij de toekomst zien. Wat zien we gebeuren in de markt en wat voorzien we voor Golden Value? We vroegen het aan Sebastiaan en Reems.

 

Over de toekomst van mediasoftware

Er is enorm veel mogelijk. En innovatie gaat maar door. Maar tóch wordt dat niet door de grotere organisaties geadopteerd. Waarom? “Vaak komt dat door twijfel of gebrek aan kennis. Organisaties willen wel vernieuwen, maar weten niet waar ze moeten beginnen. En doen ze dat wel, dan vergeten ze adoptie. Of er zijn zoveel mensen bij betrokken, dat het een te traag proces wordt. Maar het toepassen van een nieuwe techniek is net zo belangrijk als het ontwikkelen van deze techniek. Daarom maken wij ons daar ook hard voor”, vertelt Sebastiaan.

 

“Mediasoftware ontwerpen is voor ons dé uitdaging!”

 

Wij doen het zelf

We hebben de luxe -in tegenstelling tot veel concurrenten- dat wij alles zelf doen. Zelf kunnen. Maar vooral ook dat we het een leuke uitdaging vinden om mediasoftware ook echt zélf te ontwerpen. Speciaal voor jou. Sebastiaan: “We zijn een jonge club, met kennis van veel verschillende systemen. En we kennen geen hiërarchie of drempels, waardoor we meteen kunnen beginnen met het ontwikkelen en implementeren van de nieuwste technieken. Zo zien we bijvoorbeeld dat huidige systemen niet zijn ingericht op standaardisatie of op schaalbaarheid, want wie had twintig jaar geleden gedacht dat het internetgebruik zo enorm zou toenemen? Alles is tegenwoordig met elkaar verbonden en de smartphone is niet meer weg te denken uit onze levens. Daarom zorgen wij ervoor dat we oude technieken wel ondersteunen, maar nieuwe platformen ook én deze aanvullen of natuurlijk opnieuw ontwikkelen.”

 

En we groeien door

Waar je bij sommige organisaties geen keuze hebt in de taken die je uitvoert, heb je dat bij Golden Value wel. Reems: “Iedereen heeft hier inspraak. Je bent zelf verantwoordelijk voor jouw rol en dat bepaalt mede de toekomst van Golden Value. Wil je iets proberen? Dat kan. Graag zelfs!* Ook organiseren we regelmatig hackatons. Dan komen we een dag bij elkaar om een proof of concept te toetsen bijvoorbeeld. Of om gewoonweg te sparren, waardoor we tot een hele nieuwe zienswijze komen.” Ook vertellen ze dat leeftijd geen leidraad hoeft te zijn voor je rol binnen de organisatie. “Wij focussen ons niet op een CV of ervaring op de werkvloer, maar kijken hoe iemand is en wat zijn of haar passie voor techniek is”, aldus Sebastiaan.

*Zo hebben wij een collega met ‘een idee’. En daar is hij het grootste gedeelte van zijn tijd mee bezig. Op deze manier kan hij zich ontwikkelen binnen de organisatie én kunnen we samen zijn idee op de markt zetten. Met alle bijbehorende credits natuurlijk.

 

Future Proof Media Software

“We verkondigen het zelf al met onze propositie ‘Future Proof Media Software’. We willen graag een mediabeleving creëren met de modernste technieken, om het zo interessant mogelijk te maken voor de eindgebruiker, zodat ze blijven terugkomen bij hun mediaclub. En daar blijft het niet bij, want deze mediasoftware verbeteren wij continu”, legt Sebastiaan ons uit. Reems vult aan: “Het geheim? Goed luisteren. En jezelf laten uitdagen. Want dán kom je tot de beste resultaten.”

 
Als we het over de toekomst hebben, dan kunnen we zeggen dat we continu oog houden voor nieuwe ontwikkelingen. “We willen onszelf verbeteren, in plaats van stilstaan. In innovatie, onze samenwerkingen en als experts zelf. Zodat wij de business value, future value en mutual value voor onze klanten kunnen garanderen”, sluit Sebastiaan het interview én deze blogreeks af.

 
Ben je benieuwd wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen? Heb jij een idee? Voor jouw organisatie óf wil je graag zelf iets ontwikkelen? We maken graag kennis!

Meer weten over hoe wij samenwerken met onze partners?
Vraag het Reems! Onze Managing Director.

 

STUUR REEMS EEN BERICHT