Future Proof Media Software. Klinkt goed, maar wat is onze visie dan?

Over ons
4 MIN
SHARE

Onze geschiedenis, visie én toekomst (deel II van III)

We gaan in gesprek met Sebastiaan Alberts, founder Golden Value, en Reems Alberts, Managing Director Golden Value. In deze driedelige blogserie vertellen ze enthousiast over het ontstaan van Golden Value, leggen ze uit wat hun visie is en kijken we vooruit. En in deze tweede blog hebben we het over de visie van Golden Value.

 

100% Nederlandse mediasoftware

“Er zijn natuurlijk veel meer partijen die mediasoftware aanbieden. In Amerika zitten bijvoorbeeld een aantal enorme mediaplatformen. Maar één van de grote verschillen met Golden Value -naast dat we een stel gepassioneerde ontwikkelaars zijn die graag alles zelf ontwerpen- is dat wij alles volledig vanuit Nederland aanbieden”, begint Sebastiaan. Enthousiast vervolgt hij: “Development én de hosting in samenwerking met ons zusterbedrijf Scalia. Dáár zijn wij uniek in. Omdat wij vinden dat het fundament het belangrijkste is. Want wil je écht state of the art software leveren, dan moet je beginnen met de juiste hosting. Daarom hebben we destijds Scalia ook opgericht. Want als we het doen, doen we het goed.”

 

CEO is ook maar een naam

Sebastiaan begon als CEO bij Golden Value, maar is veel liever met techniek bezig. “Het is maar een naam op papier. Aan functieomschrijvingen en hiërarchie binnen Golden Value hechten wij sowieso geen grote waarde. Je doet waar je goed in bent en dat is waardevol. Ik ben nu eenmaal graag bezig met van alles. Brainstormen, concepten neerzetten, mensen motiveren en bijvoorbeeld nieuwe technieken initiëren. Een visie uitstippelen, volgen en alles hieromheen organiseren is niet mijn sterkste punt”, vertelt hij openhartig. Maar wél die van Reems. “Daarom ben ik de ‘Managing Director’, als je het per se een naam wil geven. Samen met het team zorg ik voor structuur en dat we onze doelen behalen. Ik zie me daarbij meer als facilitator voor het team dat het eigenlijke werk uitvoert.”

 

“Innovatieve software aanbieden op licentiebasis, zoals een ecosysteem
speciaal voor media en domotica.”

 

Wat is deze visie dan?

Golden Value wil in de toekomst -over tien jaar- graag een ecosysteem opzetten voor media en domotica. “En daarbij staat privacy voorop. Van dit ecosysteem kunnen andere partijen dan weer gebruikmaken. Media krijgt bijvoorbeeld een steeds grotere invloed binnen huishoudens. Want voor alles wat je wil bereiken, heb je tegenwoordig media nodig. En dat kunnen we met Golden Value in combinatie met Scalia bereiken.” Wat is daar dan voor nodig? Sebastiaan: “Goede infrastructuur om alles te kunnen hosten en natuurlijk de juiste mensen om dit te ontwikkelen. Zodat we nóg meer innovatieve software kunnen aanbieden op licentiebasis. En partnerships op het gebied van media en domotica kunnen aangaan.” Maar hij legt ook uit dat er in tien jaar veel kan veranderen. Dus het is geen vastgepind verhaal.

 

Van opdracht naar partnership

Op dit moment bouwt Golden Value nog veel mediasoftware in opdracht. Maar daar komt al langzaam verandering in. “We groeien steeds meer naar partnerships toe. Dat betekent dat wij ontwerpen en bouwen en vervolgens de licentie afgeven. Organisaties hebben vaak niet het budget of de kennis in huis. En door een partnership met ons is het wél mogelijk om de gewenste innovatie door te voeren. Dan kunnen ze hun eigen mediaplatform bijvoorbeeld verkopen of zelfs als licentie uitgeven. Of we investeren daar samen in. Er is veel mogelijk”, aldus Sebastiaan.

 
Reems vult hem daarin aan: “We zijn een technische club en geen marketingbureau. Dus daar zit ook de kracht van onze partnerships; wij doen waar wij goed in zijn en de partner waar hij goed in is. Zoals sales bijvoorbeeld. Samen kunnen we eindgebruikers op deze manier meer continuïteit bieden. Als je een partnership aangaat, kun je ook zélf bepalen hoeveel tijd je daar dan insteekt. En dat heeft op een goede manier invloed op de kwaliteit en standaarden die in de mediasoftware zitten.”

 

Investeren in kennis

En om deze visie waar te maken, heeft Golden Value zich de afgelopen tijd enorm gefocust op mensen en kwaliteit. Want zij bepalen het succes. De meerwaarde, voor nu én de toekomst. “Ik ben immers mijn eigen developmentclub gestart omdat ik zocht naar kwaliteit. En binnen deze club doen wij niet aan termen zoals junior, senior, etc. Want op papier kun je misschien wel een junior qua leeftijd zijn, maar door ervaring kun je wél senior zijn. Daarom kijken wij naar kwaliteiten en niet naar wat je op school hebt geleerd. Wat doe je bijvoorbeeld in je vrije tijd en heb je zin om nog meer te leren? Het moet namelijk écht je passie zijn, anders werkt het niet”, besluit Sebastiaan.

 
Wil jij ook werken bij Golden Value? Kom langs en vertel ons over jouw passie. En zit je er nu lekker in en wil je ook onze derde blog uit deze reeks lezen, waarin wij kijken naar de toekomst* van mediasoftware en Golden Value? Klik dan hier.

 
(*helaas kunnen we niet in een glazen bol kijken, maar we kunnen wél vertellen wat wij over de toekomst denken)

Meer weten over hoe wij samenwerken met onze partners?
Vraag het Reems! Onze Managing Director.

 

STUUR REEMS EEN BERICHT